Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011

Αντίστροφη μέτρηση για τις οσκαρικές υποψηφιότητες

ΕΞ
Αντίστροφη μέτρηση για τις οσκαρικές υποψηφιότητες
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος σπεύδουμε να... προλάβουμε την ανακοίνωση των οσκαρικών υποψηφιοτήτων από την Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών. Στις επόμενες σελίδες επιχειρούμε έναν πλήρη οδηγό με τα προγνωστικά μας στις βασικές κατηγορίες, τον ίδιο περίπου, νομίζουμε, που θα μας χρησιμεύσει τη βραδιά της 27ης Φεβρουαρίου, κατά τη διεξαγωγή της 83ης επίσημης τελετής απονομής στο μέγαρο Kodak Theater του Λος Αντζελες, με δίδυμο οικοδεσποτών, απρόσμενο για πολλούς, την Αν Χάθαγουεϊ και το φαβορί για τις ερμηνευτικές υποψηφιότητες Τζέιμς Φράνκο («127 μέρες»), ο οποίος, παρεμπιπτόντως, θα γίνει ο πρώτος διαγωνιζόμενος οικοδεσπότης από την εποχή του «Κροκοδειλάκια» Πολ Χόγκαν.


Υποψηφιότητες 2011



Φαβορί για τα Οσκαρ το ιντερνετ και ο βασιλιάς
Facebook εναντίον όλων! Σε αυτές τις τρεις λέξεις μπορεί κάλλιστα να συμπυκνωθεί η φετινή κούρσα για τα βραβεία Οσκαρ. Βέβαια, μας χωρίζουν ακόμα δύο μέρες από την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων, αλλά παίρνουμε το θάρρος να συμπεριφερόμαστε σαν να έχουν ήδη αναρτηθεί, μια και το μοντέρνο έπος του Ντέιβιντ Φίντσερ «Thesocial network» προβάλλεται ήδη ως το αδιαφιλονίκητο φαβορί για τα χρυσά αγαλματίδια της Καλύτερης Ταινίας και Σκηνοθεσίας. Οσο για τους ηθοποιούς, πείτε από τώρα πως ο «Βασιλιάς» Κόλιν Φερθ το πήρε κι έφυγε, ενώ πολύ χρήμα θα πέσει -ή θα χαθεί- στα στοιχήματα για τη μονομαχία ανάμεσα στην Ανετ Μπένινγκ («Τα παιδιά είναι εντάξει») και τη Νάταλι Πόρτμαν («Μαύρος κύκνος»).

Με μόνες εξαιρέσεις το «Inception» και το «ToyStory3», οι ταινίες που αναμένεται να πρωτοστατήσουν στη φετινή oσκαρική λίστα δεν έχουν την παραμικρή σχέση με τη λογική των μπλοκμπάστερ υπερθεαμάτων, ενώ οι περισσότερες είναι ανεξάρτητες, μη χολιγουντιανές παραγωγές.

Καλύτερη Ταινία
Η πρόγνωση για την ανώτατη κατηγορία έχει μάλλον διευκολυνθεί από τότε -προ διετίας- που ο όγκος των υποψηφιοτήτων διπλασιάστηκε σε δέκα. Αρκεί, λοιπόν, να πάρεις και να ρίξεις στην κούρσα τις ταινίες εκείνες που συζητήθηκαν ή 




Αντίστροφη μέτρηση για τις οσκαρικές υποψηφιότητες

βραβεύτηκαν περισσότερο από τις Ενώσεις Κριτικών. Το «The social network» του Ντέιβιντ Φίντσερ - ούτε κουβέντα: έχει ήδη αποσπάσει το βραβείο Καλύτερης Ταινίας από 19 (!) Ενώσεις, συν τη Χρυσή Σφαίρα για Δράμα, χώρια που όλα τα στοιχήματα το θεωρούν σίγουρο νικητή στην κατηγορία στις 27 του Φλεβάρη.


Αντίστροφη μέτρηση για τις οσκαρικές υποψηφιότητες
Με την ίδια λογική, τη λίστα χωρίς αμφιβολία θα συμπληρώσουν η κομεντί εποχής του Τομ Χούπερ «Ο λόγος του βασιλιά», η ιλαροτραγωδία της Λίσα Τσολοντένκο «Τα παιδιά είναι εντάξει», το βιογραφικό «127 ώρες» του Ντάνι Μπόιλ, το γουέστερν των αδελφών Κοέν «Αληθινό θράσος», το ψυχολογικό θρίλερ του Ντάρεν Αρονόφσκι «Μαύρος κύκνος», το καρτούν «Toy story 3» (παρότι θα πρωτοστατεί ξεχωριστά και στη δική του κατηγορία), το αθλητικό δράμα του Ντέιβιντ Ο’Ράσελ «The fighter», όπως και το μπλοκμπάστερ «Inception» του Κρίστοφερ Νόλαν, στον οποίο άλλωστε τη χρωστάνε την υποψηφιότητα από το 2008 που είχε μείνει αναπάντεχα εκτός πεντάδας ο «Σκοτεινός ιππότης».
Οσο για τη δέκατη θέση, νομίζουμε πως το παιχνίδι θα παιχτεί ανάμεσα στο «The town» του Μπεν Αφλεκ, το «Μια χρονιά ακόμα» του Μάικ Λι και το εξαίρετο «Στην καρδιά του χειμώνα» της Ντέμπρα Γκράνικ - τη μόνη ταινία από τις προαναφερθείσες, μαζί με το «127 ώρες», που δεν έχει ακόμη προβληθεί στις ελληνικές αίθουσες.
Αντίστροφη μέτρηση για τις οσκαρικές υποψηφιότητες


Σκηνοθεσία

Εδώ η... πλοκή πυκνώνει, καθώς απ’ όλα τα ονόματα που αντιστοιχούν στην κατηγορία της Καλύτερης Ταινίας θα πρέπει να μείνουν μονάχα πέντε. «Καρφωτός» ο Ντέιβιντ Φίντσερ, που ήδη κουβαλάει 16 βραβεία από τις Ενώσεις για το «The social network». Βέβαιοι και οι Ντάρεν Αρονόφσκι («Μαύρος κύκνος») και Ντάνι Μπόιλ («127 ώρες»), παλιοί «κάτοικοι» της οσκαρικής λίστας χάρη στα φιλμ «Ο παλαιστής» και «Slumdog millionaire» (και μάλιστα την ίδια χρονιά).

Η φόρα της κομεντί «Ο λόγος του βασιλιά», προερχόμενη κυρίως από τους εκπληκτικούς ηθοποιούς της, δίνει ισχυρές πιθανότητες συμμετοχής και στον Βρετανό Τομ Χούπερ, παρά τον ακαδημαϊσμό του. Μένει να δούμε αν θα υπάρξει χώρος για γυναίκες (Λίσα Τσολοντένκο για το «Τα παιδιά είναι εντάξει», Ντέμπρα Γκράνικ για το «Στην καρδιά του χειμώνα») ή βασιλείς του box office (Κρίστοφερ Νόλαν για το «Inception», Τζόελ και Ιθαν Κοέν για το «Αληθινό θάρρος»).


Α’ Ανδρικός Ρόλος

Ενα χρόνο πριν, ο Τζεφ Μπρίτζες («Crazy heart») «έκλεψε» το Οσκαρ από τον Κόλιν Φερθ («Ενας άντρας μόνος»), το έτερο μεγάλο φαβορί. Ολα δείχνουν πως η μονομαχία θα επαναληφθεί φέτος, με τον έναν βετεράνο καουμπόη στο «Αληθινό θάρρος» και τον άλλον τραυλό μονάρχη στον «Λόγο του βασιλιά», αν και, για την οριστική νίκη, τα εύσημα (εννέα βραβεία από Ενώσεις, Χρυσή Σφαίρα) ευνοούν σαφώς τον Φερθ.

Τρίτη βέβαια υποψηφιότητα είναι εκείνη του Τζέιμς Φράνκο, τιμημένου από πέντε Ενώσεις για τον ρόλο του, ως παγιδευμένου ορειβάτη, στο «127 ώρες», ενώ για τις δύο εναπομείνασες θέσεις μάλλον θα... πέσει ξύλο: Τζέσι Αϊζενμπεργκ για το «The social network», Λεονάρντο Ντι Κάπριο για το «Νησί των καταραμένων» (πάντως σίγουρα όχι για το «Inception»), Χαβιέρ Μπαρδέμ για το «Biutiful», Μαρκ Γουόλμπεργκ για το «The fighter», ή μήπως, απροσδόκητα, ο πολυσυζητημένος στα μέσα του 2010 Ρόμπερτ Ντιβάλ για την ερμηνεία του στη μαύρη κωμωδία «Get low»;


Α’ Γυναικείος Ρόλος

Φαβορί για το φετινό... μαλλιοτράβηγμα είναι η βετεράνος Ανέτ Μπένινγκ για το «Τα παιδιά είναι εντάξει» και η νεαρή Νάταλι Πόρτμαν για τον «Μαύρο κύκνο», αμφότερες σε αβανταδόρικους ρόλους (η πρώτη υποδύεται μια έγγαμη λεσβία, η δεύτερη τη σχιζοφρενή) και ήδη βραβευμένες από Ενώσεις (η Πόρτμαν υπερισχύει σαφώς αριθμητικά), αν και δεnθα πρέπει καθόλου να υποτιμηθεί η (πιθανότατη) συμμετοχή της Λέσλι Μάνβιλ, που ανακηρύχθηκε η καλύτερη ηθοποιός του 2010 από το NationalBoardofReviewγια την ερμηνεία της στο «Μια χρονιά ακόμα».

Υποψηφιότητα αναμένεται ακόμα για την ανερχόμενη Τζένιφερ Λόρενς, επίσης κάτοχο πέντε βραβείων Ενώσεων για την αποκαλυπτική δουλειά της στην «Καρδιά του χειμώνα», ενώ η θέση του αουτσάιντερ θα παιχθεί ανάμεσα στις Νικόλ Κίντμαν («Rabbit hole») και Μισέλ Γουίλιαμς («Blue Valentine»).


Β’ Ανδρικός Ρόλος

Ως ψυχάκιας προπονητής πυγμαχίας στο «The fighter», ο ήδη πολυβραβευμένος Κρίστιαν Μπέιλ είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής της κατηγορίας, ενώ από κοντά ακολουθούν οι Τζέφρι Ρας ως ο λογοθεραπευτής του «...Βασιλιά» και Μαρκ Ράφαλο με τον περισσότερο κωμικό του ρόλο στο «Τα παιδιά είναι εντάξει».

Η κεκτημένη ταχύτητα του «The social network» δεν αποκλείεται να βάλει στη λίστα τον νεαρό Αντριου Γκάρφιλντ, στον ρόλο του άσπονδου φίλου του ιδρυτή του Facebook, αν και οι υπόλοιπες υποψηφιότητες θα πρέπει δικαιωματικά να πάνε στους έξοχους Τζον Χοκς («Στην καρδιά του χειμώνα») και Τζέρεμι Ρένερ («Thetown»).


Β’ Γυναικείος Ρόλος

Με βάση προγνωστικά και βραβεύσεις, σίγουρη τριάδα στην κατηγορία είναι η Ελενα Μπόναμ Κάρτερ στον «Λόγο του Βασιλιά», η 14χρονη Χέιλι Στάινφελντ στο «Αληθινό θάρρος» και η Μελίσα Λίο στον ρόλο της ραδιούργας μητέρας ενός επαγγελματία μποξέρ, στο «The fighter».

Η Λίο, ωστόσο, δεν είναι η μόνη «μητριάρχης» που αναμένεται να διεκδικήσει το Οσκαρ: τα στοιχήματα ευνοούν και την Αυστραλέζα Τζάκι Γουίβερ, ως αρχηγό μιας οικογένειας παρανόμων στο «Animal Kingdom».
Από μακριά, δε, θα «τσακωθούν», για την πέμπτη θέση, οι Εϊμι Ανταμς («The fighter») και Μίλα Κούνις και Μπάρμπαρα Χέρσεϊ («Μαύρος κύκνος»).
Στο ξενόγλωσσο
65 χώρες απ’ όλο τον κόσμο υπέβαλαν ταινίες για ξενόγλωσσο Οσκαρ όμως, ακόμη δεν έχουν ανακοινωθεί από την Ακαδημία οι 9 φιναλίστ που θα διεκδικήσουν μία θέση στην πεντάδα. Λοιπόν, θα είναι η δική μας πρόταση, ο «Κυνόδοντας», στη χρυσή λίστα της ερχόμενης Τρίτης; Οπως και να ‘χει, τις ισχυρότερες πιθανότητες εδώ μοιάζουν να έχουν τίτλοι ήδη διακεκριμένοι από Ενώσεις ή Φεστιβάλ, όπως το μεξικάνικο «Biu­tiful» του Ινιάριτου, το γαλλικό «Ενώπιον θεών και ανθρώπων» του Ξαβιέ Μποβουά, το τουρκικό «Μέλι του Σεμίχ Καπλάνογλου», το ταϊλανδικό «Θείος Μπούνμι» του Απιτσατπόνγκ Βιρασετακούλ, το ιρακινό «Son of Babylon» του Μοχάμεντ Αλ Νταράτζι, το καναδέζικο «Μέσα στις φλόγες» του Ντενί Βιλενέβ και το νοτιοαφρικάνικο «Life above all» του Ολιβερ Σμιτζ.




                                                                 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου